Wednesday, April 2, 2008

Seeeddiihhhh!!!!

Huhuhu...minggu ini minggu yang menyesakkan jiwa, menyerabutkan kepala dan macam2 yang tak best berlaku pada aku. aku peliklah dengan manusia2 disekeliling yang sangat sibuk dan suka jaga tepi kain orang. kalau dah tak suka, just leave it...don't bother...tp sibuk lak nak sound2 ibu tercinta ku. setiap orang kan ada pendapat masing2 apa salahnyerr terima pendapat tu dan kalau ada pendapat yang lebih bernas, cuba luahkan dengan cara yang baik dan terhormat...bukan macam anjing menyalak.

Lupakanlah psl hal menyalak tu ek....tak lama lagi final exam. Uikk!!! Cepatnyerr...macam tak bersedia jerr..Buat masa ni subjek yang masih tak faham2 lg sampai sekarang ialah subjek Hidraulik dan Mekanik Bahan. Padahal kat poli dulu dah study dah benda ni tapi dah tak ingat. Hmm...kena strungglelah lepas ni..

Ada seorang teman pernah bercerita pada aku pasal study ni...Katanya, tak payah lah study teruk sangat sebab pointer tinggi menggunung pun bukan leh buat apa pun. Hairannya???


"Kalau aku tak study hard macam ni, macam mana nak dapat pointer bagus?" tanyaku yang benar2 mengharap supaya ada solution lain.
"Kan ada kata pepatah biar study smart jgn study hard." Isk, memang lah ada kata pepatah macam tu, tapi aku masih tak puas hati...nak tahu gak.
"Kau tau macam mana aku skor? aku akan pastikan carry marks aku tinggi jerr supaya leh skor final nanti."
"Aku pun skor gak tapi always dapat carry mark rendah,"jawab aku dalam ayat2 bercampur omputih. saja je sebab aku tau kawan aku ni memang bodoh english walaupun dah bertahun-tahun study kat universiti yg bukunya semuanya english.
"Aku bawa 'toyol' lah...Ko ingat aku leh dapat carry mark tinggi kalau x bawa 'toyol'.? Mana boleh...Orang lain suma bawa, aku pun tak nak ketinggalan.."jawabnya dengan sangat selamba.

Hmm...tak dapat lah aku nak komen apa2 kalau kawan aku dah fikir macam tu. pada pendapat aku 'toyol2' memang sangat membantu tapi kita kena ah ingat bila menipu pasti dapat balasannya. tak kisah lah kat dunia ke akhirat. bukan nak selitkan sentimen agama, tapi fikir2 kanlah yang satu hari nanti kita akan mula cari kerja. bila semuanya asyik 'toyol' je bantu, bila interview tanya pasal beam ke, column ke masih nak pakai 'toyol' lagi ke? Lu fikirlah sendiri..(ayat si Nabil)

0 comments: