Wednesday, April 16, 2008

Transexual


Mesti ada di antara korng tertanya-tanya apa itu transexual. Dalam bahasa melayu nya pertukaran jantina. Seorang hamba ALLAH yang aku kenalkan sebagai Ms S (bkn nama sebenar) merupakan sahabat aku yg agak rapat gak ketika aku menuntut di politeknik dulu. Dia mengalami krisis identiti dan aku tak pasti bila ia wujud dalam diri nya. aku menerima dia seadanya kerana berpendapat dia seorang kawan yang sgt jujur walaupun dia suka org2 sekeliling menggelarnya 'perempuan'....

Baru-baru ni, aku contact Ms S sebab dah lama tak dengar citer pasal dia. Untuk pengetahuan korang, dia ni memang sangat sempurna jadi perempuan. kulitnya yang lembut mcm kulit baby baru lahir, orangnya tinggi dan ramping, kulit putih melepak, sgt manis orgnya (malas nak puji dpn Ms S nanti dia perasan). ketika menghubungi dia, dia masih seperti dulu peramah dan kelakar lagi.

"Mak sekarang sihat....tapi tension dan geram sebab gambar aku 'drag' dah terlepas kat sape-sape ntah,"luahnya yang kadang-kadang ber'aku' dengan aku, kadang-kadang ber'mak'.
"Nape leh macam tu?Tak takut ke kena panggil dengan pihak uni kalau diaorang tahu?"soal aku yang concern dalam nada tenang tapi dalam hati tertanya-tanya nape jadi macam ni?
"Ntahlah,aku pun tak tau. Sekarang ni aku dah drag tapi bukan kat kelas kalau kat luar lah. Ituhari keluar dengan boyfriend aku pakai baju kurung jumpa mak dia. Terkemut-kemut aku nak jawab soalan mak dia sebab takut terkeluar suara jantan."

?????....dah ada boyfriend rupanya...Aku cuba melayan ceritanya dari soal kecantikan sampailah soal boyfriend baru dia. Sayangnya dia terlalu jauh nak ku ajak ke pangkal jalan. Bagi aku, dia berubah macam mana pun dia tetap Ms S yang aku kenal kat poli dulu. perlahan-lahan kata-kata sinis pernah aku tujukan walaupun tak berkesan tapi dia pernah terfikir untuk berubah tapi keadaan sekeliling yang banyak menjadikannya semakin yakin untuk jadi perempuan....

1 comments:

~diaNe~ said...

biasela tu..
adae manusia sempurna dan ade yg tidak...
mmg yg sepatutnye kite bwk die ke pangkal jalan kalau tidak kite pun dituduh bersubahat bwk die ke jln yg slh dengan memuji la ape la..tapi nak buat mcmne..susah org2 macam ni nak dilentur balik..